احمق سرگرمی سرگرمی کارت پستال روز پدر

احمق: سرگرمی سرگرمی کارت پستال روز پدر

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی به کسی نگو آبروریزی میشه! , هیس

    واقعا معلوم نیست آیا در جامعه‌ای‌که عده زیادی به آسانی دروغ می‌گویند، دزدی می‌کنند و هیچ ابایی از این رفتارها ندارند، شفاف‌سازی راجع به کودک‌آزاری به اندازه شکس

    به کسی نگو آبروریزی میشه! , هیس

    هیس؛ به کسی نگو آبروریزی میشه!

    عبارات مهم : آموزش

    واقعا معلوم نیست آیا در جامعه ای که عده زیادی به آسانی دروغ می گویند، دزدی می کنند و هیچ ابایی از این رفتارها ندارند، براق سازی راجع به کودک آزاری به اندازه شکستن شاخ غول سخت است؟

    بسیاری از خانواده های ایرانی در پوشش شرم و حیا حاضر نیستند با آموزش و آگاه سازی مناسب، فرزندان خود را در برابر کودک آزاری بیمه کنند؛ اغلب کودکان ما جهت مواظبت از خود آموزش ندیده اند و پدر و مادرها هم از بیان واقعیت ها به آنان سر باز می زنند.

    طی چند سال اخیر شاهد انتشار اخبار و آمارهای ضد و نقیضی راجع به کودک آزاری در گوشه و کنار کشور بوده ایم؛ اخباری که جهت مدتی به دغدغه عمومی تبدیل می شود ولی به سرعت برق و باد از ذهن ها پاک می شود؛ با این اوضاع معلوم نیست تا کی باید این جمله « هیس! اتفاقی که برات افتاده رو به کسی نگی. آبروریزی میشه» را از پدرمادرهایمان بشنویم؟ تا کی باید شاهد زجر کودکانی باشیم که با کوله باری از خاطرات بد جسمی و معنوی بزرگ می شوند به خاطر وحشت از والدین، حرف مردم و نگاه های دوست و آشنا به سوختن و ساختن بسنده می کنند.

    به کسی نگو آبروریزی میشه! , هیس

    آیا بایدکودک آزاری هم مثل خیلی مباحث دیگر به بحران تبدیل شود تا زنگ خطری در گوش مسئولان نواخته شود؟ بدیهی است تا زمانی که که قانون درست و درمانی دراین خصوص تصویب نشود وکودک آزاران نهایت بعد از پرداخت جریمه نقدی و چند ماه حبس بدون هیچ مشکلی به جامعه بازگردند وضع همین است و سریعتر از آنچه فکر می کنیم دیر می شود….

    کودک آزاری مشمول بر رفتارهای جسمی و معنوی است که به وسیله دیگران(اغلب بزرگسالان) صورت می گیرد و به نوعی به سلامت کودکان آسیب می زند؛ هر چند طی چند سال اخیر حساسیت خانواده ها و مسئولین در ارتباط با این مساله زیاد کردن یافته ولی هنوز هم خط قرمزهای زیادی در مسیر روشنگری و آموزش در این خصوص وجود دارد.

    واقعا معلوم نیست آیا در جامعه‌ای‌که عده زیادی به آسانی دروغ می‌گویند، دزدی می‌کنند و هیچ ابایی از این رفتارها ندارند، شفاف‌سازی راجع به کودک‌آزاری به اندازه شکس

    علایم کودک آزاری در فرزندمان را بشناسیم

    فوق تخصص روانشناسی کودک با اشاره به دلایل مختلفی که جهت کودک آزاری وجود دارد، به خبرنگار ایسنا می گوید: اغلب کودک آزاری در خانواده هایی که والدین که تحت آموزش قرار نگرفته، سطح سواد پایینی دارند؛ از اوضاع اقتصادی خوبی برخوردار نیستند؛ دارای سابقه کیفری هستند و مهارت های کمی در تربیت فرزندانشان دارند اتفاق می افتد.

    محسن کریمی بیان می کند: درست است که هنوز تعداد زیادی از کودکانی که مورد آزار قرار گرفته اند به دلایل متفاوت حاضر به بازگو کردن این اتفاق نیستند ولی والدین می توانند از بعضی نشانه ها و رفتارهای فرزندانشان به این مساله شک کنند و پیگیری های مورد نیاز را جهت فهمیدن حقیقت داشته باشند.

    به کسی نگو آبروریزی میشه! , هیس

    وی توضیح می دهد: کودکانی که مورد آزار قرار می گیرند اغلب گوشه گیر و پرخاشگر می شوند، در خوابیدن مشکلاتی دارند؛ به یکباره دچار افت تحصیلی می شوند، از لمس شدن به وسیله دیگران می هراسند، نسبت به یک فرد خاص بی علت خشم نشان می دهند و اغلب دچار کابوس های شبانه می شوند؛ البته این علایم به طور قطع و حتم مبنی بر آزار جنسی کودک نیست و ممکن است از دلایل دیگری نیز نشأت بگیرد ولی والدین نباید به سادگی از کنار این علایم عبور کنند و از اینکه فرزندشان مورد کودک آزاری قرار نگرفته مطمئن شوند.

    وی ابراز می کند: بعضی تصور می کنند کودک آزاری صرفاً به آزار جنسی محدود می شود ولی اینطور نیست و این دایره موارد مختلفی همچون بد رفتاری کلامی، بی توجهی بهداشتی و سلامتی و تغذیه ای، حبس کردن کودک، آزار جسمی و تنبیه بدنی کودک را در برمی گیرد.

    واقعا معلوم نیست آیا در جامعه‌ای‌که عده زیادی به آسانی دروغ می‌گویند، دزدی می‌کنند و هیچ ابایی از این رفتارها ندارند، شفاف‌سازی راجع به کودک‌آزاری به اندازه شکس

    چه زمانی آموزش های مورد نیاز جهت جلوگیری از کودک آزاری را شروع کنیم؟

    این فوق تخصص روانشناسی کودک ادامه می دهد: متاسفانه بسیاری از کودکان درک درستی از کودک آزاری ندارند و همین باعث می شود مدت زیادی تحت آزار قرار بگیرند و به شکلی آسیب ببینند که درمان آنها بسیار سخت وگاه غیر ممکن شود.

    وی اضافه می کند: متاسفانه آثار کودک آزاری اغلب در سنین کودکی درفرد بروز نمی کند و اغلب از دوران نوجوانی به بعد فرد را درگیر می کند.

    به کسی نگو آبروریزی میشه! , هیس

    کریمی توضیح می دهد: فرآیند درمان کسانی که مورد کودک آزاری قرارگرفته اند راحت نیست و فرد به مشاوره دقیق نیاز دارد تا ابعاد آسیب اتفاق افتاده با بررسی و تحلیل اصولی و علمی مشخص شود.

    وی با اشاره به اینکه در مورد کودک آزاری پیشگیری هر لحظه بهتر از درمان هست، اظهار می کند: این استدلال که اجازه دهیم فرزندمان بزرگ شود و خود در این باره اطلاعات مناسب کسب کند اشتباه هست؛ در مورد کودک آزاری باید افکار پوسیده، سنتی و نخ نما را کنار بگذاریم و در جهت روشنگری فرزندمان از همان سنین پایین اقدام کنیم.

    وی خاطر نشان می کند: به نظر می رسد چهار سالگی وقت مناسبی جهت شروع آموزش والدین در این خصوص هست؛ والدین باید به زبان راحت روش های مقابله با کودک آزاری را به فرزنداشان بیاموزند. در نهایت اگر والدین متوجه شدند فرزندشان مورد آزار و اذیت قرار گرفته باید به جای سرزنش یا قضاوت نادرست به مشاورین متخصص مراجعه و فرزندشان را ازآسیب های جدی تر محافظت کنند.

    اغلب کودکانی که مورد آزار قرار می گیرند بدسرپرست و بی سرپرست هستند

    معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز می گوید: کودکانی که مورد آزار جسمی و یا معنوی قرار می گیرند اغلب بی سرپرست یا بد سرپرست هستند.

    مهدی جوهری ادامه می دهد: به عنوان مثال احتمال کودک آزاری در مواردی که کودک به علت متارکه والدین کنار یکی از اقوام پدری یا مادری زندگی می کند و یا به علت اعتیاد یکی از آنها به صورت طبیعی مواظبت و تربیت نمی شود، اوج می رود بنابراین جهت اینکه آمار کودک آزاری را کم کردن دهیم در مرحله اول باید زمینه های این آسیب را در جامعه از بین ببریم.

    وی اضافه می کند: کودکان به علت عدم درک و آشنایی واقعی از اطراف به آسانی به دیگران اطمینان می کنند و این امر گاه تجربه های تلخی جهت آنها به همراه دارد؛ تجربه های کودک آزاری اغلب چنان تاثیر روانی مخربی دارد که آینده فرد را تحت تاثیر قرار داده و به سلامت جسمی و روانی او آسیب می زند.

    وی توضیح می دهد: فردی که در کودکی مورد آزار (جسمی یا روحی) قرار گرفته اغلب در بزرگسالی بسیار آسیب پذیر است و نمی تواند مثل یک فرد عادی به دیگران اعتماد کند؛ با سایرین رابطه سالمی داشته باشد و زندگی را به صورت نرمال ادامه دهد.

    این مسئول با اشاره به اینکه تا چند سال پیش به علت بعضی اعتقادات عرفی نادرست آگاهی عمومی نسبت کودک آزاری پایین بود؛ بیان می کند: متأسفانه تا همین چند سال اخیر بسیاری از خانواده ها حتی در مواردی که به اطمینان می رسیدند فرزندشان مورد آزار قرار گرفته اقدام قانونی صورت نداده و ترجیح می دادند در این مورد سکوت کنند چون اغلب فکر می کردند علنی شدن این عنوان باعث بی آبرویی آنها می شود.

    خط قرمزهای عرفی مانع بیان حقیقت می شود

    جوهری ادامه می دهد: واقعیت این است خط قرمزها و تصورات نادرست در مورد علنی شدن کودک آزاری در مواردی که کودک مورد آزار قرار گرفته دختر باشد زیاد است چون هنوز بعضی اعتقاد دارند علنی کردن این عنوان حیثیت خانواده را لکه دار و ارزش غیرت و تعصب را به باد می دهد.

    معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز می گوید: بدون شک این نگرش باعث شیوع کودک آزاری به عنوان عملی غیر انسانی شده است و مانع آگاهی و حساسیت عمومی در این خصوص می شود.

    وی اظهار می کند: بدیهی است عوض کردن شرایط کنونی بدون برنامه ریزی و اجرای طرح های موثر ممکن نیست و در این مسیر اطلاع رسانی و آگاه سازی از سوی رسانه ها به خاص صدا وسیما نتیجه های مثبتی خواهد داشت؛ ساخت برنامه های تلویزیونی ای که هم کودکان و هم بزرگسالان را نسبت به کودک آزاری حساس می کند و واکنش‌ها درست در وقت مواجه و شناسایی کودک آزار را آموزش می دهد می تواند در کم کردن آمار این آسیب اجتماعی نقش بسزایی داشته باشد.

    وی می گوید: باید به گونه ای فرهنگسازی شود که کودکی که مورد آزار جسمی و معنوی قرار می گیرد به جای وحشت و خجالت با شهامت عنوان را با دیگران در میان بگذارد تا کودک آزار نتواند قسر در برود و تاوان کار خود را بپردازد.

    ارجاع 100 پرونده کودک آزاری به دستگاه قضایی البرز

    وی اظهار می کند: کودکان باید آموزش ببینند که به خوبی از بدن و به خاص اندام حساس خود مواظبت کنند تا کمتر شاهد برگزاری جلسات مشاوره جهت کودکانی باشیم که مورد آزار جسمی و جنسی قرار گرفته اند.

    این مسئول با اشاره به برخورد چکشی دستگاه قضا با کودک آزاران ادامه می دهد: این افراد بدون هیچ اغماضی به دادسرای خاص معرفی می شوند و به مشکل مجازات می شوند تا کمتر کسی فکر کودک آزاری را در ذهن بپروراند.

    جوهری با بیان اینکه سال گذشته تعداد پرونده های کودک آزاری به میزان قابل توجهی نسبت به سال 95 کم کردن داشته می گوید: سال گذشته کمتر از 100 پرونده در این خصوص به دستگاه قضایی استان ارجاع داده شده است که امید است با برنامه ریزی های انجام شده است امسال از این آمار هم کمتر شود.

    وی اظهار می کند: جهت کم کردن آمار کودک آزاری در استان تنها فعالیت های معاونت اجتماعی دادگستری کافی نیست و سایر دستگاه ها همچون بهزیستی، شهرداری و نیروی انتظامی نیز باید به وظیفه خود در این بخش به خوبی عمل کنند.

    هشت درصد تماس هایی که با 123 گرفته می شود مربوط به کودک آزاری است

    مدیرکل بهزیستی البرز می گوید: کودک آزاری پدیده ای مرسوم در اکثر کشورهای دنیا است و پیامدهایی دارد که گاهی تا آخر عمر قابل جبران نیست.

    اسدلله حیدری ادامه می دهد: جهت کم کردن تبعات کودک آزاری در کشورهای متفاوت راهکارهای متفاوتی ارائه می شود که یکی از آنها برقرار کردن خطوط تلفنی و مداخله از طریق تیم های سیار هست؛ در کشور ما جهت مداخله فوری در این زمینه خط 123 و اورژانس اجتماعی راه اندازی شده است است.

    مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به تعداد تماس هایی که در خصوص کودک آزاری در استان گرفته می شود توضیح می دهد: در مجموع حدود هشت درصد از تماس هایی که با 123 گرفته می شود به کودک آزاری تخصیص داده شده است دارد. پیگیری موارد کودک آزاری از طریق اورژانس های اجتماعی مستقر در محمد شهر، کمالشهر، کرج، فردیس، نظرآباد و ساوجبلاغ انجام می شود.

    ایسنا

    واژه های کلیدی: آموزش | والدین | والدین | کودکان | کودک آزاری | کودک آزاری | اورژانس اجتماعی | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار